Vis mer

Se alla

Lukk

Ansvarlig virksomhet – la oss ta ansvar!

Det å ta ansvar for miljøet og lokalsamfunnet har i mange år vært en viktig del av det bredere ansvaret til Carlson Rezidor Hotel Group for å kunne oppnå en bærekraftig utvikling. I 2001 ble dette engasjementet forsterket og en del av et program som kalles Responsible Business («RB», ansvarlig virksomhet). Hvert hotell har en unik RB-handlingsplan som dekker områder som å hjelpe lokalmiljøet, kulturarv, ansatte og barns rettigheter, helse og sikkerhet, i tillegg til miljømessig forbedring.

Hotellene er engasjert både med lokale veldedighetsgrupper og den store internasjonale veldedighetsorganisasjonen som er anerkjent av Carlson Rezidor Hotel Group, World Childhood Foundation. Misjonen til organisasjonen er å forsvare rettighetene til barna og å fremme bedre levevilkår for utsatte og utnyttede barn over hele verden.

Radisson Blu Hotel, Nice har blitt sertifisert med Green Key økomerket siden 2007. Green Key er et verdensomspennende økomerke som belønnes til fritidsbedrifter slik som hoteller, campingplasser og konferanse- og feriesenter som har et eksepsjonelt engasjement til bærekraft.

I 2010 forpliktet Radisson Blu Hotel, Nice seg til å støtte kulturelle, etniske og sosiale forskjeller ved å signere mangfoldsavtalen. Avtalens hensikt er å øke bevisstheten rundt diskriminering og mangfoldsproblemer blant ansatte og gjester.

'Dette hotellets RB-aktiviteter og oppnåelser inkluderer:

Hotellet følger regelen “reduser/gjenbruk/resirkuler” for å redusere svinn.

Reduser:

  • Leverandører bes om å redusere mengden emballasje i sine leveranser.
  • Gjester kan velge å gjenbruke håndklær og få sengetøyet byttet annenhver dag for å spare energi og vann.

Gjenbruk:

  • Brosjyrer, menyer og annet papir som gis ut er trykket på begge sider når dette er mulig.
  • Stekeolje fra kjøkkenet hentes for gjenbruk av et sertifisert selskap.
  • Pent brukte hotellmøbler, sengetøy og utstyr doneres til veldedigheter som Emmaus og Samu Social.

Resirkuler:

  • Hotellet resirkulerer papir, papp, glass, plastflasker, skriverpatroner, magnetkort og batterier.

Energieffektivitet:

  • En femtedel av hotellets elektrisitet kommer fra fornybare energikilder fra en spesialleverandør, Equilibre.
  • Lys i fellesområder har en energisparende nattmodus.
  • Utendørs belysning kontrolleres automatisk med lyssensorer.
  • Hotellet bruker energisparende lyspærer.

Sikkerhet:

  • Alle ansatte er opplært i brannalarmprosedyrer og evakueringsoperasjoner.
  • Dedikerte ansatte er opplært av Røde Kors for å kunne utføre førstehjelp ved medisinske nødstilfeller (inkludert bruken av en hjertestartende defibrillator).
  • Sikkerhet styres igjennom TRIC: Threat Assessment, Risk Evaluation, Incident Response, and Crisis Management and Communication. (Trusselvurdering, risikoevaluering, hendelsebehandling, krisebehandling og kommunikasjon).

Samfunnsengasjement og veldedigheter:

  • Hver september (RB-måned), samler hotellet inn penger for World Childhood Foundation.
  • Ansatte og barn fra en lokal skole, Sainte Helene, bruker en dag på å gjøre rent på stranden i løpet av det årlige “ren natur”-initiativet.
  • Hotellet samler inn klær fra ansatte for distribusjon til veldedigheter.
  • Hotellet donerer penger til Association Les Amis des Enfants. Organisasjonen ble grunnlagt av Sœur Emmanuelle i Nice i 2004, og den samler inn penger til barn i Sudan.
  • Hotellet sponser lokale organisasjoner som Handi Club Pomponiana, Hyères, et medlem at den franske Handisport Federation som  involverer  funksjonshemmede barn i idretten.
  • Sammen med gjestene slår hotellet av alle lysene i restauranten for den årlige Earth Hour.

Gjester inviteres til å:

  • trekke for gardinene for å beholde varmen inne i rommet i løpet av de kaldere månedene og ute av rommet på varme dager.
  • veie opp for karbonutslippet som forbindes med oppholdet deres igjennom lojalitetsprogrammet Club Carlson.
  • legge brukte batterier i innsamlingsbokser ved resepsjonen.
  • slå av alle apparater i gjesterom.
  • bruke offentlig transport (buss, tog, trikk, shuttlebuss eller Velo Bleu) ved sightseeing eller lokal transport.
  • bruke de tilgjengelige kortene for å la de ansatte vite om det er nødvendig å skifte sengetøy og håndklær hver dag.
Radisson Blu Hotel, Nice – 
Promenade des Anglais, 223  –  F-06200 –  Nice –  Frankrike – 
Telefon  +33 4 9717 7177
43.684485 7.235152